Har du störningar på marksänd tv?

Telekområdgivarna har rollen som kontaktpunkt vid de tv-störningar som eventuellt kan uppkomma i samband med den utbyggnad av 4G-nätet för mobila bredband som sker runt om i landet. När mobilt bredband sänds ut i vissa frekvensband finns en risk att det medför störningar på marksänd tv, det vill säga SVT1, SVT2, TV4, Kunskapskanalen och Barnkanalen. Är du kund hos Boxer kan du i vissa fall få störning på samtliga kanaler.

 

Om du upplever störningar på tv-mottagningen

  • I första hand kontaktar du den operatör som du har abonnemang hos.
  • Prova att göra en ny kanalsökning.
  • Om du inte har ett abonnemang med en operatör vänder du dig istället direkt till Teracom.
  • Kontrollera hos Teracom om det finns redan kända problem med din tv-sändare på Teracoms webbplats.
  • Om det inte finns kända problem med din tv-sändare rapporterar du ditt mottagningsproblem till Teracom på deras webbplats.

Om din tv-störning inte blir avhjälpt efter att du har kontaktat din operatör eller Teracom, och därmed kan antas bero på utbyggnaden av 4G-nätet, kan Telekområdgivarna försöka bidra till en lösning. 

När ska du kontakta oss?

Om du efter att ha kontrollerat med din tv-operatör och/eller Teracom fortfarande misstänker att störningen på din marksända tv beror på utbyggnaden av det mobila 4G-nätet kan vi skicka ett filter kostnadsfritt till din hemadress om vår utredning visar att detta behövs. I annat fall kontaktar vi dig.

För att lösa detta på snabbaste sätt, behöver vi din hjälp med att fylla i samtliga uppgifter nedan:

  • Ditt namn
  • Din bostadsadress (gatuadress, postnummer och ort)
  • Om störningar är i din permanenta bostad eller ett fritidsboende
  • Ditt telefonnummer
  • Din e-postadress
  • Vi behöver också veta om du är kund hos Boxer samt vad din operatör eller Teracom har gett dig för svar

Skicka in dessa uppgifter i vårt webbformulär för undersökning och eventuell åtgärd.