Vill du kontakta oss?
Du kan kontakta oss på telefon, via webbformulär och via brev.
Telekområdgivarna ger opartisk och kostnadsfri vägledning till konsumenter om abonnemang för tv, telefoni och bredband. Vi ger också vägledning avseende fiberanslutningar och hanterar anmälningar om betalteletjänster. Som konsument kan du dels vända dig till oss innan du ingår avtal för goda råd i förebyggande syfte, dels kan du kontakta oss om det uppstår problem med ditt avtal/abonnemang och du inte lyckas komma överens med operatören/leverantören.
Telekområdgivarna verkar som opartiska experter i konsument- och avtalsrätt på telekomområdet och fungerar som en neutral mötesplats för dialog och samverkan mellan marknadens olika parter.
Våra huvudsakliga arbetsområden och målgrupper är dessa:
Rådgivning och förebyggande information:
Utbildning:
Statistik:
Samverkan och dialog:
Expertis:
Ett deltagande i Telekområdgivarna är en möjlighet att utöva inflytande inom branschen. Telekområdgivarna har ett tätt samarbete med myndigheter och är en neutral mötesplats - en opartisk funktion - som ofta används vid olika typer av branschöverenskommelser för att förbättra kundnöjdheten utan långtgående reglering.
Två gånger om året arrangerar vi Telekomforum, en eftermiddag med ett aktuellt tema. Vi bjuder då in externa experter på olika områden och öppnar för dialog om gemensamma problem m.m.
Missnöjda kunder kan göras nöjdare genom vår opartiska konsumenträttsliga rådgivning. Tillsammans med deltagande operatörer har vi tagit fram uppföranderegler för marknaden som syftar till att bidra till förbättringar inom marknaden. Reglerna gäller när operatörer eller era återförsäljare säljer tjänster inom tv, telefoni och bredband.
Kontakta oss för att ansluta er till Telekområdgivarna.