Underhållsavgift

Telekområdgivarna har fått in flera ärenden angående avgifter för underhåll av fibernätet. Läs mer om vad som gäller här.

Underhållsavgift

Bedragare låtsas ringa från Telekområdgivarna

Vi har fått information om att bedragare ringer och säger sig vara från Telekområdgivarna. Vi ser mycket allvarligt på detta och det är polisanmält.

Bedragare låtsas ringa från Telekområdgivarna

Förmedlade tjänster på mobilräkningen

Det kan vara en prenumeration, ett abonnemang på ett spel eller olika sms-tjänster och betalsamtal. Klicka här för mer information om vad du kan göra!

Betalteletjänster

Varning för blufföretag som utger sig för att vara mobiloperatör!

Vi har fått in klagomål som rör samtal från bland annat Tele Blåbär där den som ringer har gett konsumenter intryck av att vara en mobiloperatör vilket inte stämmer. Vi vill därför gå ut med en varning för detta ”bolag”. Telekområdgivarna har också sett klagomål med liknande tillvägagångssätt - man uppger andra bolagsnamn som vi i dagsläget inte kan säkerställa att de är en mobiloperatör.

Varning för blufföretag som utger sig för att vara mobiloperatör!

Lyckat möte om bredbandsstödet

Den 30 maj bjöd Telekområdgivarna in branschen till ett informationsmöte med Post- och telestyrelsen.

Lyckat möte om bredbandsstödet

Betala inte för något du anser är fel!

Har du fått en faktura som du inte känner igen eller som du anser är felaktig? Tänker du att du måste betala, för att du tror att du annars kan få en betalningsanmärkning? Gör inte det. Så länge du säger ifrån till företaget som har skickat dig fakturan och fortsätter säga ifrån även om företaget skickar fakturan till inkasso, så kan du inte få en betalningsanmärkning.

Betala inte för något du anser är fel!