Arkivsida för pressreleaser

Telekområdgivarna ger opartisk vägledning om abonnemang för tv, telefoni och bredband, fiberanslutningar samt hanterar betalteletjänster.

Telecom

​Är ett skriftlighetskrav självklart det bästa för konsumenten?

Skriftlighetskrav vid telefonförsäljning kan göra att man känner sig tryggare som...
Law

Flest klagomål på avbrott på fast telefoni och bredband

Det vanligaste klagomålet hos Telekområdgivarna under Q1 2018 gällde avbrott och...
Telecom

​Telekområdgivarnas vanligaste klagomål 2017

Under år 2017 fick Telekområdgivarna in 6553 ärenden, en minskning med...
Housing issues

​Ny opartisk rådgivning om fiberanslutningar

Telekområdgivarna ger sedan 2006 opartisk och kostnadsfri konsumenträttslig rådgivning om abonnemang...
Law

Färre klagomål på telekomtjänster under 2016

Telekområdgivarnas statistik för 2016 visar att det totala antalet ärenden minskar...
Law

​Ytterligare ett steg mot en bättre telekommarknad

Telekområdgivarna arbetar ständigt för att förbättra telekombranschen. Både för att operatörerna...
AI-genererad bild av kvinna som söker information med ett förstoringsglas

Vi har massor med information på webbplatsen.