Senaste

  • Nyheter

    ​I sommarsemesterns spår – fler klagomål om roaming

    Trots roamingregleringen i EU, "roam-like-at-home", är ett av de vanligaste klagomålen Telekområdgivarna fått under tredje kvartalet 2019 problem med roaming, det vill säga när konsumenter reser och använder sina svenska abonnemang i utlandet.

    2019-11-19
  • Nyheter

    ​Ett år med skriftlighetskravet

    När Telekområdgivarna granskat de klagomål som kommit in sedan skriftlighetskravet infördes den 1 september 2018, ser vi oroande tendenser att oseriösa säljare kringgår reglerna så att framförallt äldre drabbas. Ett allvarligt och återkommande klagomål är att äldre konsumenter och deras anhöriga berättar om hur de anser att de lurats in i avtal utifrån vilseledande eller felaktig information.

    2019-09-19
  • Nyheter

    ​Försenad installation vanligaste klagomålet för fiber

    Det vanligaste klagomålet till Telekområdgivarna för fiberärenden under Q2 2019 gällde, likt första kvartalet, leveransförseningar. Konsumenterna klagar på att arbetet med en fiberanslutning inte kommer igång som avtalat, inte går framåt, eller inte avslutas i tid. Ofta handlar det om konsumenter som vill avsluta sina avtal utan kostnad, men där leverantören kräver avbeställningsavgift.

    2019-08-26