Förmedlade tjänster på mobilräkningen

Det kan vara en prenumeration, ett abonnemang på ett spel eller olika sms-tjänster och betalsamtal. Klicka här för mer information om vad du kan göra!

Betalteletjänster

Virtuella operatörer ges chans till bättre samverkan

Telekområdgivarna utökar verksamheten och introducerar associerade partners för mindre operatörer. Detta främjar samarbete, dialog och följsamhet till ökade uppföranderegler, med målet att skapa en bättre telekommarknad och öka kundnöjdheten. Första partnern är Chilimobil.

Virtuella operatörer ges chans till bättre samverkan

Telekområdgivarnas vanligaste klagomål – hur kan konsumenter undvika dem?

Under första halvåret 2024 var 75 procent av Telekområdgivarnas ärenden klagomål, främst rörande vilseledande avtalsförsäljning, felaktig prissättning och problem med uppsägningar. De flesta klagomål hade kunnat undvikas med bättre kunskap och vi tipsar här om att noga kontrollera avtal och göra uppsägningar skriftligt för att undvika problem.

Telekområdgivarnas vanligaste klagomål – hur kan konsumenter undvika dem?

Ny branschöverenskommelse om etisk försäljning

En ny Branschöverenskommelse om etisk försäljning har nyligen signerats av mobiloperatörer och nätägare, vilket ersätter en tidigare Handlingsplan. Denna överenskommelse fokuserar på proaktivitet och utbildning i konsumenträtt för att förhindra oetisk försäljning. Telekområdgivarna tar ledningen i detta arbete för att skapa Sveriges bästa konsumentmarknad.

Ny branschöverenskommelse om etisk försäljning