Flytt till ny adress
Om du vill behålla dina fasta tjänster är det viktigt att kontrollera om du kan flytta tjänsterna till din nya adress. Mobila tjänster är beroende av täckning och du bör därför kontrollera att din operatör har täckning på din nya adress.
Vad bör jag tänka på om jag vill flytta tjänster till min nya adress?
- Kontakta din operatör och fråga om de kan leverera tjänsten på den nya adressen. Om operatören inte kan det, bör du överväga att säga upp tjänsten eller byta operatör.
- På Bredbandskartan kan du se om du kan få bredband.
- Kontrollera om operatören tar en flyttavgift.
- Beställ flytten i god tid innan du flyttar och meddela vilka tjänster du vill ta med dig till den nya adressen.
- Beställ flytten av telefoni, tv och bredband samtidigt och glöm inte att kontakta alla operatörer om du inte har en och samma för samtliga fasta tjänster.
- Be om en skriftlig bekräftelse på utlovat inkopplingsdatum.
- Kontrollera med operatören om du kan göra något för att undvika avbrott i samband med flytten, eller ta reda på hur långt avbrottet kommer att bli om det inte går att undvika.
- Rekommendation: Vi rekommenderar att du begär en skriftlig bekräftelse på det du och operatören kommer överens om, exempelvis via e-post. Spara en kopia.
Mer information
Här hittar du sammanfattningar av ärenden från ARN som handlar om flytt till ny adress.
Är jag fortfarande bunden av avtalet, om jag inte flyttar med tjänsten till min nya adress?
Mer information
Här hittar du sammanfattningar av ärenden från ARN som handlar om flytt till ny adress.
Senast uppdaterad 2025-02-04