Mobilt bredband
Vanliga frågor och svar
Är det fel i en mobil tjänst om jag saknar täckning?
Det kan det vara. En tjänst ska motsvara vad du och operatören kommit överens om. Om täckningen är sämre än vad du blivit lovad så är det fel på tjänsten. Mobila tjänster kan påverkas av olika faktorer så som kapacitet i masten och tjänsterna brukar beskrivas i avtalsvillkoren på ett sätt som gör det svårt...
Hur ska jag klaga?
Kontakta den operatör som du anser är ansvarig. Om operatören uppmanar dig att klaga till en återförsäljare men det klagomålet inte ger resultat, kan du återigen kontakta den operatör som du har abonnemanget hos. Operatören är ansvarig för de tjänster de fakturerar dig för, även om de sålts av återförsäljare. Om operatören inte kan lösa...
Räcker det att jag gör en uppsägning på telefon?
Om du gör uppsägningen via telefon bör du be om en skriftlig bekräftelse på denna. Annars kan det bli svårt för dig att visa att du sagt upp avtalet om det uppstår en tvist om detta. Även om du kan visa att du ringt operatören så är det inte säkert att det räcker eftersom du...
Hur ska jag göra om jag vill ångra avtalet?
Du kan ångra dig via e-post, brev eller telefon. Om du och operatören inte är överens om du har ångrat dig eller inte, är det du som måste kunna bevisa att du skickat ett meddelande om ånger på ett ändamålsenligt sätt och när det skickades. Det är därför fördelaktigt ur bevissynpunkt att ångra sig skriftligt...
Vad kan jag göra om jag fått ett företagsabonnemang fast jag är privatperson?
Om du anser att du fått ett avtal på ett företagsabonnemang trots att du anser dig vara konsument bör du skicka ett mejl eller ett brev till operatören så snart som möjligt och påtala detta. Spara en kopia. Om du blev uppringd och avtalet ingicks på telefon kan du i första hand invända att avtalet...
Hur går det till att acceptera skriftligt?
Om ett avtal ska ingås till följd av att operatören har kontaktat dig, ska denne skicka en bekräftelse på sitt anbud till dig. Avtalet ingås sedan när du skriftligen accepterar detta anbud. Om du avböjer erbjudandet redan under telefonsamtalet bör operatören inte skicka någon bekräftelse till dig. Operatörens anbud behöver inte skickas på papper, du...
Inga frågor hittades.
Allmänt om mobilt bredband
Teckna ett nytt avtal för mobilt bredband
- Att teckna ett avtal för ett abonnemang
- Vad innebär bindningstid?
- Vilken information ska du få när du köper något?
Betalning av en mobil tjänst
Fel på en mobil tjänst
- Vilka fel kan jag klaga på?
- Hur vet jag vad som är ett fel på min tjänst?
- Hur fungerar det med täckning?
Avsluta eller ändra ett avtal
- Olika sätt att avsluta ett abonnemang
- Om en operatör eller leverantör gör ändringar i avtalet
- Ska du flytta till ny adress?