Att vara en samverkanspartner till Telekområdgivarna visar att man är en ansvarstagande operatör eller leverantör. Det är en trygghet för dig som konsument, eftersom vi ställer höga krav på de som vill vara en partner till oss.
Vi ger konsumenträttslig vägledning för samtliga operatörer och leverantörer på marknaden men om din operatör/leverantör är med hos oss kan vi dessutom bidra till en bättre dialog.
Operatörer och leverantörer som är med hos oss hjälper vi också att göra rätt. Vi granskar till exempel deras villkor och håller utbildningar i konsumenträtt och våra uppföranderegler.
Har du en fråga kan du i första hand leta information här på vår webbplats där det finns svar på det mesta, även hur du reklamerar till din operatör. Hittar du inte svar så kan du kontakta oss.
Vi företräder ingen, vare sig dig som konsument eller en operatör/leverantör. Den vägledning vi ger är alltid grundad i lagar och regler och beslut i Allmänna reklamationsnämnden.
Vi ställer till och med högre krav på våra samverkanspartners genom uppföranderegler och vi ser till att branschöverenskommelser om till exempel etiska försäljningsmetoder följs.
Vi arrangerar möten med olika parter, exempelvis operatörer/leverantörer och myndigheter, när vi fångar upp problem på marknaden. Sådana möten resulterar i de allra flesta fall i snabba, gemensamma lösningar då vi alla drar åt samma håll - Sveriges bästa konsumentmarknad.