TV
Här hittar du vanliga frågor om tv och kan också läsa mer under olika områden beroende på vad du vill veta mer om.
Vanliga frågor och svar
Hur ska jag klaga?
Kontakta den operatör som du anser är ansvarig. Om operatören uppmanar dig att klaga till en återförsäljare men det klagomålet inte ger resultat, kan du återigen kontakta den operatör som du har abonnemanget hos. Operatören är ansvarig för de tjänster de fakturerar dig för, även om de sålts av återförsäljare. Om operatören inte kan lösa...
Räcker det att jag gör en uppsägning på telefon?
Om du gör uppsägningen via telefon bör du be om en skriftlig bekräftelse på denna. Annars kan det bli svårt för dig att visa att du sagt upp avtalet om det uppstår en tvist om detta. Även om du kan visa att du ringt operatören så är det inte säkert att det räcker eftersom du...
Hur ska jag göra om jag vill ångra avtalet?
Du kan ångra dig via e-post, brev eller telefon. Om du och operatören inte är överens om du har ångrat dig eller inte, är det du som måste kunna bevisa att du skickat ett meddelande om ånger på ett ändamålsenligt sätt och när det skickades. Det är därför fördelaktigt ur bevissynpunkt att ångra sig skriftligt...
Hur går det till att acceptera skriftligt?
Om ett avtal ska ingås till följd av att operatören har kontaktat dig, ska denne skicka en bekräftelse på sitt anbud till dig. Avtalet ingås sedan när du skriftligen accepterar detta anbud. Om du avböjer erbjudandet redan under telefonsamtalet bör operatören inte skicka någon bekräftelse till dig. Operatörens anbud behöver inte skickas på papper, du...
Får operatören ändra villkor om jag har bindningstid?
Avtal med bindningstid innebär att avtalet gäller under en överenskommen period. En villkorsändring av ett avtal med bindningstid är endast tillåten om operatören har uppgett ett giltigt skäl som står angivet i avtalet. Om operatören däremot ändrar villkoren under bindningstiden, utan att hänvisa till ett giltigt skäl som finns angivet i avtalet, kan det anses...
Får operatören ta ut en fakturaavgift?
Om operatören tar ut en fakturaavgift måste det framgå av avtalet. Fakturaavgiften ska framgå av avtalet eller operatörens prislista. De flesta operatörer erbjuder alternativ till att skicka ut räkningar i pappersform som e-faktura eller autogiro. Om du väljer något av dessa alternativ kan du ofta slippa betala fakturaavgift. Kontrollera med din operatör om du kan...
Inga frågor hittades.
tv
Allmänt om tv-abonnemang
Teckna ett nytt avtal för tv
- Att teckna ett avtal för ett abonnemang
- Vad innebär bindningstid?
- Vilken information ska du få när du köper något?
Betalning av ett tv-abonnemang
- Olika sätt att betala för ett abonnemang
- Är det ett fel på din faktura?
- Du kan spärra din telefon, ditt bredband och din tv från att använda vissa tjänster
Fel eller störningar på ditt tv-abonnemang
- Vilka fel kan jag klaga på?
- Hur vet jag vad som är ett fel på min tjänst?
- Har du störningar på marksänd tv?