Har du störningar på marksänd tv?
Telekområdgivarna har rollen som kontaktpunkt vid de tv-störningar som eventuellt kan uppkomma i samband med den utbyggnad av 4G-nätet för mobila bredband som sker runt om i landet. När mobilt bredband sänds ut i vissa frekvensband finns en risk att det medför störningar på marksänd tv, det vill säga SVT1, SVT2, TV4, Kunskapskanalen och Barnkanalen. Är du kund hos Boxer kan du i vissa fall få störning på samtliga kanaler.
Om du upplever störningar på tv-mottagningen
- I första hand kontaktar du den operatör som du har abonnemang hos.
- Prova att göra en ny kanalsökning.
- Om du inte har ett abonnemang med en operatör vänder du dig istället direkt till Teracom.
- Kontrollera hos Teracom om det finns redan kända problem med din tv-sändare på Teracoms webbplats.
- Om det inte finns kända problem med din tv-sändare rapporterar du ditt mottagningsproblem till Teracom på deras webbplats.
Om din tv-störning inte blir avhjälpt efter att du har kontaktat din operatör eller Teracom, och därmed kan antas bero på utbyggnaden av 4G-nätet, kan Telekområdgivarna försöka bidra till en lösning.
När ska du kontakta oss?
Om du efter att ha kontrollerat med din tv-operatör och/eller Teracom fortfarande misstänker att störningen på din marksända tv beror på utbyggnaden av det mobila 4G-nätet kan vi skicka ett filter kostnadsfritt till din hemadress om vår utredning visar att detta behövs. I annat fall kontaktar vi dig.
För att lösa detta på snabbaste sätt, behöver vi din hjälp med att fylla i samtliga uppgifter nedan:
- Ditt namn
- Din bostadsadress (gatuadress, postnummer och ort)
- Om störningar är i din permanenta bostad eller ett fritidsboende
- Ditt telefonnummer
- Din e-postadress
- Vi behöver också veta om du är kund hos Boxer samt vad din operatör eller Teracom har gett dig för svar
Skicka in dessa uppgifter i vårt webbformulär för undersökning och eventuell åtgärd.
Senast uppdaterad 2023-06-19