Fel på en mobil tjänst
Vanliga frågor och svar
Är det fel i en mobil tjänst om jag saknar täckning?
Det kan det vara. En tjänst ska motsvara vad du och operatören kommit överens om. Om täckningen är sämre än vad du blivit lovad så är det fel på tjänsten. Mobila tjänster kan påverkas av olika faktorer så som kapacitet i masten och tjänsterna brukar beskrivas i avtalsvillkoren på ett sätt som gör det svårt...
Hur ska jag klaga?
Kontakta den operatör som du anser är ansvarig. Om operatören uppmanar dig att klaga till en återförsäljare men det klagomålet inte ger resultat, kan du återigen kontakta den operatör som du har abonnemanget hos. Operatören är ansvarig för de tjänster de fakturerar dig för, även om de sålts av återförsäljare. Om operatören inte kan lösa...
Vad kan jag göra om jag fått ett företagsabonnemang fast jag är privatperson?
Om du anser att du fått ett avtal på ett företagsabonnemang trots att du anser dig vara konsument bör du skicka ett mejl eller ett brev till operatören så snart som möjligt och påtala detta. Spara en kopia. Om du blev uppringd och avtalet ingicks på telefon kan du i första hand invända att avtalet...
Säljaren lovade att jag skulle ha täckning men det har jag inte. Vad gäller?
Även om en säljare muntligen lovat dig täckning på en speciell plats, till exempel där du bor, kan det bli svårt för dig att bevisa det om det uppstår en tvist. Det bästa är därför om du får löftet skriftligt eller att det spelas in när du ingår avtal via telefon. Om du kan visa...
Hur felsöker jag en tjänst eller hårdvara?
Beroende på om felet ligger i tjänsten eller hårdvaran finns det olika sätt att felsöka. Ta kontakt med din operatör för support om du har driftsstörningar på ditt bredband eller din telefoni. De kan upplysa dig om det finns störningar som gör att internet ligger nere eller om det finns andra kända avbrott eller störningar...
Hur lång tid får det ta innan felet avhjälps?
Operatören är skyldig att avhjälpa ett fel inom “skälig tid” från den dag du anmält felet till operatören. Hänsyn ska tas till ditt behov av en fungerande tjänst. Operatören är i princip skyldig att omgående ta sig an problemet efter att du klagar och skälig tid beräknas efter vad som är normalt för att åtgärda...
Inga frågor hittades.