Stephan Guiance ny vd för Telekområdgivarna

Telekområdgivarnas styrelse har utsett Stephan Guiance till ny vd.

Stephan kommer närmast från ett uppdrag som generalsekreterare för e-sportförbundet, men har tidigare bland annat varit vd för Teracom och Hockeyallsvenskan. Han har en lång erfarenhet från techsektorn och tv-industrin. Stephan tillträder sitt nya uppdrag den 1 augusti.

• Jag är mycket glad över att få välkomna Stephan som ny vd för Telekområdgivarna. Han stämmer helt överens med den ledare vi har sökt och han kommer kunna fortsätta att utveckla verksamheten, säger styrelsens ordförande Kerstin Karlsson.
  • Med Stephan kommer Telekområdgivarna att kunna ta ytterligare steg och fortsätta den positiva utvecklingen, säger My Bergdahl, näringspolitisk expert på TechSverige tillika ägarrepresentant i styrelsen.
  • Jag är både glad och hedrad över att ha fått förtroendet att leda Telekområdgivarna. Det känns inspirerande och på samma gång viktigt att få möjligheten att jobba tillsammans med alla kompetenta kollegor på kansliet som gör skillnad varje dag för både konsumenter och marknadens aktörer, säger Stephan Guiance.

Telekområdgivarna är en icke vinstdrivande organisation som ger opartisk och kostnadsfri hjälp till konsumenter om abonnemang för tv, telefoni och bredband, betalteletjänster och fiberanslutningar. Verksamheten finansieras av deltagande operatörer, och ägs av TechSverige. För att garantera opartiskhet i arbetet är Konsumentverket och Post- och telestyrelsen representerade i styrelsen.

Presskontakter:

Kerstin Karlsson, ordförande 073-644 57 34