Vanliga frågor och svar

Vilken information ska jag få vid byte av bredbandsoperatör?

Din nuvarande operatör är, i samband med att du byter bredbandsoperatör, skyldig att skriftligen informera dig om:

  • När avtalet sägs upp och när det upphör att gälla genom bytet, såvida du inte redan sagt upp avtalet vid en tidigare tidpunkt
  • Eventuell kvarvarande bindningstid, fakturering och andra krav enligt avtalet
  • Hantering av eventuell utrustning som du fått från din tidigare operatör i och med avtalet
  • Vilken tjänst eller vilka tjänster som avslutas vid bytet
  • Vilka tjänster som inte påverkas av bytet
  • Eventuell rätt till återbetalning av kvarstående tillgodohavanden/potter avseende förhandsbetalda tjänster, samt
  • Aktuella kontaktuppgifter till din nuvarande operatör.

Din nya operatör ska i samband med att avtalet ingås åtminstone informera dig om:

  • Vilken dag bytet kommer att ske samt inom vilken tid inkoppling av den nya tjänsten kommer att ske
  • Eventuell utrustning som du ska ta emot från din nya operatör enligt avtalet
  • Vad du behöver göra och i förekommande fall om du på något sätt behöver närvara under bytesförfarandet, samt
  • Aktuella kontaktuppgifter till den nya operatören.

Senast uppdaterad: