Vanliga frågor och svar
Vilken information ska jag få vid byte av bredbandsoperatör?
Din nuvarande operatör är, i samband med att du byter bredbandsoperatör, skyldig att skriftligen informera dig om:
- När avtalet sägs upp och när det upphör att gälla genom bytet, såvida du inte redan sagt upp avtalet vid en tidigare tidpunkt
- Eventuell kvarvarande bindningstid, fakturering och andra krav enligt avtalet
- Hantering av eventuell utrustning som du fått från din tidigare operatör i och med avtalet
- Vilken tjänst eller vilka tjänster som avslutas vid bytet
- Vilka tjänster som inte påverkas av bytet
- Eventuell rätt till återbetalning av kvarstående tillgodohavanden/potter avseende förhandsbetalda tjänster, samt
- Aktuella kontaktuppgifter till din nuvarande operatör.
Din nya operatör ska i samband med att avtalet ingås åtminstone informera dig om:
- Vilken dag bytet kommer att ske samt inom vilken tid inkoppling av den nya tjänsten kommer att ske
- Eventuell utrustning som du ska ta emot från din nya operatör enligt avtalet
- Vad du behöver göra och i förekommande fall om du på något sätt behöver närvara under bytesförfarandet, samt
- Aktuella kontaktuppgifter till den nya operatören.