Vanliga frågor och svar

Hur ska jag klaga?

Kontakta den operatör som du anser är ansvarig.

Om operatören uppmanar dig att klaga till en återförsäljare men det klagomålet inte ger resultat, kan du återigen kontakta den operatör som du har abonnemanget hos. Operatören är ansvarig för de tjänster de fakturerar dig för, även om de sålts av återförsäljare.

Om operatören inte kan lösa problemet eller om ni inte är överens, rekommenderar vi att du också skickar ett skriftligt klagomål till operatören. Det kan ske exempelvis via Mina sidor, chatt, e-post, brev eller kontaktformulär. Vi rekommenderar skriftlig kontakt eftersom du då kan visa att du har klagat och när du har klagat. Du bör spara en kopia av ditt klagomål.

Om du sänt meddelandet på ett ändamålsenligt sätt, som exemplen ovan, anses det ha nått företaget oavsett om det förvanskas, försenas eller inte kommer fram till operatören. Du måste dock kunna bevisa att du skickat meddelandet och när om operatören påstår att det inte kommit fram.

Om du väljer att framföra ditt klagomål muntligt, rekommenderar vi att du ber om en skriftlig bekräftelse på det ni kommer överens om. Du kan även be operatören göra en anteckning om samtalet.

Senast uppdaterad: