Fel på produkt
Vi ger endast rådgivning om abonnemangsdelen av ditt avtal. Vi kan därför inte svara på frågor om exempelvis mobiltelefoner, datorer eller routrar. Som konsument finns det hjälp att få på annat håll.
Var kan jag vända mig med hårdvaruproblem?
I första hand kan du vända dig till det företag som du köpt produkten av och felanmäla.
Som konsument kan du få hjälp av din kommuns konsumentvägledare eller Konsumentverkets upplysningstjänst.
Om det redan uppstått en tvist mellan dig och ett företag kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden för att höra om de kan pröva tvisten.
Om du har frågor kring försäkringen för den trasiga varan kan du vända dig till Konsumenternas Försäkringsbyrå.
Vart kan jag vända mig om min fråga gäller både abonnemang och hårdvara?
Du kan söka svar gällande abonnemanget på vår hemsida. Du kan även kontakta oss med eventuella frågor. Om du ingått avtal om ett paketköp gäller flera av dina rättigheter och operatörens skyldigheter hela paketet.
Senast uppdaterad 2024-10-28