Kontakta oss

Här hittar du information om hur du kontaktar oss. Tänk på att du kan hitta svar på de flesta frågor här på webbplatsen men om du vill skicka en fråga till oss använd gärna vårt kontaktformulär nedan. Vi rekommenderar att använda formuläret eftersom det ibland är många som ringer. Som konsument kan du dels vända dig till oss för goda råd i förebyggande syfte, dels kan du kontakta oss om det uppstår problem och du inte lyckas komma överens med leverantören. Vi kan då ge dig vägledning.

 

Kontaktvägar till oss

Måndag-torsdag mellan 9.00 - 11.00 på telefonnummer 08-522 767 00.

Råd innan du tecknar avtal

Vi kan ge råd innan du ingår avtal om fiberdragning. Dock ger vi inte råd om vilken leverantör som är bäst eller billigast. Eftersom vi är opartiska kommenterar vi aldrig heller enskilda leverantörer, t ex antalet klagomål.

Frågor och klagomål

Om du undrar över något som rör ditt fiberavtal eller vill veta vilka rättigheter och skyldigheter som gäller juridiskt, rekommenderar vi att du:

1. Försöker hitta svar här på webbplatsen. Det mesta av vår information finns samlad här med svar på alla de vanligaste frågorna. Använd gärna vår sökfunktion.

2. Kontaktar din leverantör. Leverantören bör ha fått en möjlighet att lösa problemet innan du kontaktar oss och vi behöver veta vilket svar du har fått för att kunna ge bättre råd och avgöra om och hur du kan gå vidare.

3. Kontaktar oss. Om du och leverantören trots detta inte nått en lösning kan du vända dig till oss.

Vi företräder vare sig dig eller leverantören. Vi ger inte heller praktisk hjälp med att skriva reklamationer eller liknande. Behöver du sådan hjälp kan du prova att kontakta konsumentvägledaren i din kommun.