Behöver du komma i kontakt med oss?

Här hittar du information om hur du kontaktar oss. Som konsument kan du dels vända dig till oss för goda råd i förebyggande syfte, dels kan du kontakta oss om det uppstår problem med ditt abonnemang och du inte lyckas komma överens med operatören. Vi kan då ge dig vägledning.

Det bästa sättet att skicka in en fråga till oss är via vårt webbformulär

Då behöver du inte passa telefontider eller sitta i telefonkö om det är många som ringer.

Välj område, vilken tjänsteleverantör, operatör eller fiberleverantör och vad din fråga gäller samt dina kontaktuppgifter. Ha gärna din faktura framför dig om det gäller extra tjänster på din mobilräkning.

Klicka här för att komma till vårt webbformulär.

Telefon

Vill du hellre ringa oss kan du göra det måndag-torsdag mellan 9.00 – 11.00 på telefonnummer 08-522 767 00.

Observera! Vi ger ingen telefonrådgivning om förmedlade tjänster på din mobilräkning/betalteletjänster, vill du anmäla en sådan gör du det via detta webbformulär.

Vägledning innan köp

Ta gärna del av vår information som finns framtagen för olika typer av teknik och vad du ska tänka på innan du ingår avtal om ett abonnemang för tv, fast telefoni eller bredband, mobil telefoni eller bredband eller fiberanslutning.

Observera! Vi ger aldrig råd om vilken operatör du ska välja. Vi ger inte heller information om priser eller operatörer generellt.

Vägledning som handlar om frågor och klagomål efter köp

Om du undrar över något som rör ditt abonnemang eller vill veta vilka rättigheter och skyldigheter som gäller juridiskt för till exempel ditt avtal, rekommenderar vi att du:

  • Försöker hitta svar här på webbplatsen. Det mesta av vår information finns samlad här med svar på alla de vanligaste frågorna. Använd gärna vår sökfunktion.
  • Kontaktar din operatör. Operatören bör ha fått en möjlighet att lösa problemet innan du kontaktar oss.
  • Kontakta oss vid behov. Vi ger dig opartisk vägledning utifrån de lagar, regler och den praxis som finns.
  • Vi företräder vare sig dig eller operatören.
  • Vi ger inte praktisk hjälp med att skriva reklamationer eller liknande. Behöver du sådan hjälp kan du prova att kontakta konsumentvägledaren i din kommun.

Synpunkt på webbplatsen?

Har du hittat något som är fel eller fått ett problem med webbplatsen? Eller vill du bara förmedla en synpunkt på innehållet?

Vill du vara med i vår Konsumentpanel?

Vi arbetar varje dag med att göra telekommarknaden till Sveriges bästa konsumentmarknad. Vill du vara med i arbetet genom att svara på enkäter från oss med jämna mellanrum?

AI-genererad bild av kvinna som söker information med ett förstoringsglas

Vi har massor med information på webbplatsen!