Kontakta oss
Här hittar du information om hur du kontaktar oss. Tänk på att du kan hitta svar på de flesta frågor här på webbplatsen men om du vill skicka en fråga till oss använd gärna våra kontaktformulär nedan. Vi rekommenderar att använda formuläret eftersom det ibland är många som ringer. Som konsument kan du dels vända dig till oss för goda råd i förebyggande syfte, dels kan du kontakta oss om det uppstår problem med ditt abonnemang och du inte lyckas komma överens med operatören. Vi kan då ge dig vägledning.
Våra kontaktvägar för rådgivning
Vi har flera olika kontaktformulär, välj det som är aktuellt för dig:
När frågan kommit in till oss kommer en rådgivare att kontakta dig via mejl med ett svar.
Ring vår telefonrådgivning måndag-torsdag mellan 9.00 - 11.00 på telefonnummer 08-522 767 00 (OBS! vi ger ingen telefonrådgivning för förmedlade tjänster via mobilräkningen/betalteletjänster, endast via kontaktformuläret ovan).
Innan köp
Ta gärna del av vår information som finns framtagen för olika typer av teknik och vad du ska tänka på innan du ingår avtal om ett abonnemang för tv, telefoni eller bredband.
- Observera! Vi ger aldrig råd om vilken operatör du ska välja. Vi ger inte heller information om priser eller operatörer generellt
- Observera! Vi ger ingen telefonrådgivning om förmedlade tjänster på din mobilräkning/betalteletjänster, vill du anmäla en sådan gör du det via detta webbformulär.
För fiberfrågor kan du läsa mer på vår sida om fiberanslutningar.
Frågor och klagomål
Om du undrar över något som rör ditt abonnemang eller vill veta vilka rättigheter och skyldigheter som gäller juridiskt för till exempel ditt avtal, rekommenderar vi att du:
- Försöker hitta svar här på webbplatsen. Det mesta av vår information finns samlad här med svar på alla de vanligaste frågorna. Använd gärna vår sökfunktion.
- Kontaktar din operatör. Operatören bör ha fått en möjlighet att lösa problemet innan du kontaktar oss.
- Kontakta oss vid behov. Vi ger dig opartisk vägledning utifrån de lagar, regler och den praxis som finns.
Vi företräder vare sig dig eller operatören. Vi ger inte heller praktisk hjälp med att skriva reklamationer eller liknande. Behöver du sådan hjälp kan du prova att kontakta konsumentvägledaren i din kommun.
Senast uppdaterad 2024-12-16