Senaste

  • Nyheter

    Kundnöjdhetsforum för samverkan i fibernäten

    För att ytterligare stärka branschens engagemang för kundnöjdhet, kommer Telekområdgivarna att hålla ett forum för nätägare och tjänsteleverantörer den 12 mars, där vi kommer att diskutera kundnöjdhet och tjänsteleveranser. Genom att arbeta tillsammans kan vi skapa bättre förutsättningar för kortare avhjälpningstiden, fungerande anslutningar och därmed nöjdare kunder.

    2024-02-28
  • Nyheter

    Granskning av villkor har gett positivt resultat

    Skärpta regler för prenumerationstjänster innebär att det inte längre är tillåtet att använda sådana för att förmedla mobilspel och tävlingstjänster. Detta har gett en 40 %-ig minskning av ärenden som handlar om vilseledande marknadsföring under det fjärde kvartalet 2023.

    2024-02-08
  • Nyheter

    Nu stoppar telekomoperatörerna miljontals bedrägeriförsök genom ”spoofing”!

    Telekomoperatörerna Telia, Tele2, Telenor och Tre har i ett samarbetsprojekt med Telekområdgivarna implementerat en teknisk lösning för att stoppa bedrägerisamtal genom spoofing. Lösningen, som trädde i kraft den 5 december 2023, stoppar inkommande samtal från utlandet som maskeras som svenska fasta nummer. Företagen arbetar också för att stoppa spoofade mobilnummer framöver.

    2023-12-18